EUR
LietuviųLietuvių
0

Kurios automobilio kėbulo dalys labiausiai linkusios rūdyti?

Kurios automobilio kėbulo dalys labiausiai linkusios rūdyti?

Kurios automobilio kėbulo dalys labiausiai linkusios rūdyti?

Rūdys – tai ne tik estetinė problema. Jos turi didelę įtaką automobilio saugumui ir ilgaamžiškumui. Kėbulo korozija – tikras galvos skausmas kiekvienam vairuotojui, ypač mūsų klimato sąlygomis, kai lietus, sniegas, drėgmė ir kelio druska sukuria tobulas sąlygas rūdims atsirasti.

Žinodami, kurios automobilio dalys yra pažeidžiamiausios, galime imtis prevencinių priemonių ir ilgiau išlaikyti automobilį geros techninės ir vizualinės būklės.

Šiame straipsnyje sužinosite, kokios vietos rūdija greičiausiai, kodėl taip yra ir kaip jas galima veiksmingai apsaugoti.


Kodėl kai kurios vietos rūdija greičiau?

Rūdys atsiranda, kai plienas kontaktuoja su drėgme ir deguonimi, todėl prasideda oksidacija. Ypač pažeidžiamos tos vietos, kur:

  • Kaupiama drėgmė, nėra gero vėdinimo;

  • Sugadinta dažų danga, paliekant pliką metalą;

  • Yra nuolatinis kontaktas su kelio druska, smėliu ar akmenukais, ypač žiemą.


Ratų arkos – pirmoji gynybos linija nuo rūdžių

Ratų arkos – viena iš pažeidžiamiausių vietų. Kasdien jose kaupiasi purvas, vanduo, druska ir smulkūs akmenukai. Pastarieji gali pažeisti dažus, atidengdami metalą.

Jei neapsaugosite laiku, korozija gali išplisti į slenksčius ar sparnus. Todėl svarbu reguliariai valyti, tikrinti ir naudoti apsauginius antikorozinius preparatus, ypač po žiemos.


Slenksčiai – tylus priešas

Slenksčiai yra arti žemės ir nuolat kontaktuoja su drėgme, smėliu ir druska. Jie taip pat dažnai pažeidžiami mechaniniu būdu – pavyzdžiui, įlipant į automobilį.

Kai čia prasideda rūdys, jos gali greitai plisti į automobilio konstrukciją. Todėl reikia reguliariai tikrinti dažus, valyti vandens nutekėjimo angas ir naudoti apsauginius sluoksnius.


Durų apačia – neignoruok pirmųjų požymių

Durų apatiniai kraštai dažnai būna silpnai apsaugoti. Čia kaupiasi vanduo ir purvas, o rūdys gali pasirodyti gana greitai, ypač senesniuose automobiliuose.

Būtina tikrinti durų tarpines – jei jos susidėvėjusios, drėgmė gali patekti į vidų ir sukelti koroziją iš vidaus.


Automobilio dugnas – nematoma, bet pažeidžiama vieta

Automobilio dugnas dažnai pamirštamas, nes jo nesimato, bet jis nuolat veikiamas vandens, druskos ir smėlio.

Kai kuriose transporto priemonėse gamykliniai antikoroziniai sluoksniai nepakankami. Po žiemos rekomenduojama tikrinti dugną, jį plauti ir papildomai padengti apsaugine danga.


Kapoto ir bagažinės kraštai – netikėta rūdžių vieta

Nors kapotas ir bagažinė yra aukščiau, jų kraštuose (ypač aplink vyrius ir spynas) gali kauptis vanduo ir nešvarumai.

Reguliariai valyk šias vietas ir stebėk tarpinių būklę – net mažos įtrūkimai gali leisti drėgmei patekti į metalą.


Aplink langus – paslėpta rizika

Langų tarpinės bėgant metams praranda elastingumą, dėl ko drėgmė gali patekti po jomis.

Ypač pavojinga zona – apatiniai priekinio ir galinio stiklo kraštai, kur dažnai užsistovi vanduo. Naudok tarpinių priežiūros priemones, o techninės apžiūros metu nepamiršk apžiūrėti dažų po tarpinėmis.


Kėbulo detalių tvirtinimo vietos – slapta rūdžių pradžia

Sparnų, buferių ir spoilerių tvirtinimo vietose dažnai nėra pakankamos apsaugos. Ten susiliečia metalas su metalu, o tarp jų gali patekti vanduo – tai puiki terpė rūdims.

Šias vietas reikėtų tikrinti kiekvieno serviso ar remonto metu.


Išmetimo sistema – rūdžių mėgstamiausia vieta

Išmetimo sistema nėra karoserijos dalis, tačiau ji viena iš labiausiai veikiamų korozijos – dėl nuolatinio kontakto su vandeniu, druska ir šiluma.

Rūdys dažniausiai pažeidžia duslintuvus, vamzdžius ir jungtis. Jei išgirsti neįprastą garsą ar "spragsėjimą", gali būti, kad atsirado skylė. Naudok karščiui atsparius apsauginius purškalus, o esant rimtesnei žalai – pakeisk detales kokybiškais pakaitalais iš autoeasyparts.lt.


Variklio skyrius – ne toks saugus, kaip atrodo

Nors variklio skyrius atrodo apsaugotas, drėgmė, purvas ir druska gali patekti pro apačią ar per ventiliacijos angas.

Pavojingiausios vietos: amortizatorių tvirtinimai, variklio laikikliai ir rėmo dalys. Tikrink jas reguliariai ir apsaugok antikoroziniais preparatais – tai svarbu ne tik estetikai, bet ir saugumui.


Žibintų nišos – nepastebima grėsmė

Priekinių ir galinių žibintų vietos gali kaupti drėgmę, ypač jei tarpinės nusidėvėjusios.

Rūdys ten gali atsirasti tyliai ir išplisti į aplinkinius kėbulo elementus. Tikrink tarpines ir valyk aplink žibintus, o prireikus – pakeisk senas gumas.


Stogas – dažnai pamirštamas, bet pažeidžiamas

Automobilio stogas gali rūdyti dėl šakų, krušos ar paukščių išmatų, kurios pažeidžia lako sluoksnį.

Ypač rizikingos vietos: liuko kraštai ir stogo bagažinės tvirtinimo taškai. Reguliariai plauk, tikrink ir apsaugok stogą, o bet kokius įbrėžimus – nedelsdamas pataisyk.


Kaip efektyviai apsaugoti automobilį nuo rūdžių?

Svarbiausi patarimai:

  • Reguliariai plauk automobilį, ypač žiemą – nepamiršk dugno ir ratų arkų,

  • Naudok antikorozinius purškalus pažeidžiamose vietose,

  • Nedelsdamas taisyk dažų pažeidimus,

  • Tikrink tarpines ir nutekėjimo angas, kad išvengtum užsistovėjusios drėgmės.

Jei rūdys jau atsirado – geriausias sprendimas yra pakeisti pažeistą dalį. Apsilankyk autoeasyparts.lt – ten rasi kokybiškus remonto skardos elementus šimtams automobilių modelių.


Apibendrinimas

Rūdys – vienas didžiausių bet kurio automobilio priešų, ypač mūsų sąlygomis. Tačiau su tinkamomis žiniomis, priežiūra ir prevencija gali apsaugoti savo automobilį nuo žalos ir prailginti jo tarnavimo laiką.

Rūpinkis savo automobiliu – jis atsilygins ilgesniu ir saugesniu eksploatavimu! 

Dalintis įrašu

Parašyti komentarą